Tik Tu про музику, Portishead та весну мрій

Previous Next

Ми тут сиділи-думали та вирішили, що час почастувати вас смачненьким! Ось тому Р. І. Д. готує бенкет із українських музик, аби вдовольнити ваш апетит пряними інтерв’ю зі вже відомими гуртами та тими, що лише набирають популярності.

Першою стравою стало соковите тріо з Тернопіля Tik Tu. Справжні гурмани гідно оцінять ретельно приготований інді-рок, притрушений фолком під в’язким соусом електроніки.

Страва смакує під назвою «Shuma» (прослухати можна тут https://soundcloud.com/tiktu/sets/tik-tu-shuma-2016). Вона свіженька, адже цей альбом гурт випустив лише наприкінці минулого року. Тим не менше: треки заслухані до дір, а тернополяни змагаються за кращий альбом року.

Ось вам гаряченьке: що ми питали, що слухали, і що нам розповідали Лесик, Наталка та Роман:

1. Лесик якось прокоментував ваш музичний напрям як «еклектичне змішання» стилів. У вас і справді виходить такий наваристий «борщ» з інді-попу, електро, фолку та всього потрошку. Чи плануєте Ви надалі обмежитися певними рамками, чи навпаки – робитимете акцент на такому калейдоскопі звуків?

Лесик:

Рамок не планується, скоріше навпаки – будемо працювати над максимальним розширенням звукових горизонтів. Проте, перед тим як пісня презентується на публіку, вона проходить три цензорних стовпи:кожен з нас її може або прикрасити,або забракувати. А велика кількість інструментів на концертах –це щоб нам самим було весело грати. А коли нам весело, тоді, мабуть, і слухачам.

2. Наталя, як відомо, паралельно грає в симфонічному та камерному оркестрах.  Чи не плануєте Ви в майбутньому робити більш масштабні проекти зі залученням більшої кількості музичних інструментів?

Наталя:  

Мені дуже подобається Portishead – Roseland NewYorkCity1997 року із симфонічним оркестром - це просто повне проникнення сучасної музики в симфонічний оркестр і навпаки. Уявити поки що не можу Tik Tu у таких масштабах :)

3. У вас багато народних мотивів, колискових, таких от казок, покладених на музику (той самий «Промінь»), і взагалі стиль текстів  типовий для фольклору. Чому так? Хто пише текст пісень і чим при цьому керується?

Наталка:

тексти пишу я. Насправді вони самі до мене приходять, тому що за основу однаково береться музика, тобто вона в першу чергу, а потім ритмічно добираю слова, як намисто.  Фольклор вилазить ненавмисне, швидше через те,що мене оточує, що я чую навколо, або на що звертаю підсвідомо більше уваги, більше запам'ятовую, і воно потім вилазить і не питає.

4. Дуже вражає відео до пісні «Сірий котку»: в однієї Наталі там була і скрипка, і клавіші, і сопілка. У кожній Вашій пісні сюрприз – нове звучання. Скільки музичних інструментів взагалі було використано в записі цього альбому? Які саме?

Наталя:

в основі альбому використовували струнний та клавішний блок, це я вже не говорю, звичайно, про ритмічну секцію, що ділилася на живий драм та електронний. У всіх треках використовували по максимуму всі інструменти, на яких вміємо грати - гріх не задіяти, а лишити осторонь. Тим більше, коли ти можеш у цьому реченні щось сказати на скрипці, а в іншому -продовжити на дудці, щоб самому не було нудно.

5. Ромо, доволі банальне питання, але все ж не можна його не поставити. Як все почалося? Зазвичай музиканти розповідають, як пили в барі, або познайомилися на певній тусовці й вирішили створити гурт. Як саме у вас народилася думка робити своє?

Рома:

почалось з EchoGardens і плавно переросло в TikTu.

Наталя:

Тернопіль – місто, у якому всі грають із усіма. Спершу це були різні музичні одиниці - Неймлес,  Ті, що падають вгору та Лос Колорадос. Потім ми зробили EchoGardens і опинилися в Tik Tu. Цікаво, що буде далі.

6. Ви - самобутні та оригінальні, але все ж – хто з відомих імен Вас надихає, і чи є виконавці, на досягнення яких рівняєтесь?

Рома:

Так багато хороших і талановитих, яких ще не чув і не бачив, тому аби вибирати з почутих, треба, певно, цілий вечір, але порекомендую послухати новий альбом ГИЧ оркестра, «Під маркою Івана Яковича».

7. Ви неймовірно талановита команда з безперечно якісним продуктом. Ви відчуваєте музику, а головне творите. Багато вітчизняних виконавців «грішать» саме реплікою на зарубіжжя. Що для Вас головне в питанні музики?І щоб Ви порадили тим, хто вже витоптує вітчизняні сцени та тим, хто лише планує?

Лесик:

 Із реплікою Ви гарно підмітили, це якраз і є найстрашнішим для нас –втрата автентичності, тим паче,що в нас і в наших коренях її є повно. Думаю, музиканти мають розуміти, що дорога сліпого наслідування веде недалеко. Звісно, часом дуже важко написати щось не “надумане”, а просте, щире й унікальне. Щодо Tik Tu, то коли це вдається в когосьіз нас трьох (чи в усіх разом) –це справжнє свято, бо ми знаємо, що ця пісня точно ніде не загубиться.

8. І останнє запитання: якою ж буде ця весна?

Наталя:

весна для Tik Tu може бути різною. Ми нічого грандіозного не запланували для себе. Особисто я намріяла собі тур по Європі й дуже успішний, стала міліонеркою, знялася уже в 10 кліпах і в кіно, стала відомою кіноактрисою й пішла на пенсію дивитися ті фільми, у яких же і знялася.